Tuesday, June 7, 2011

Man ana???

Tajuk konon macam cekang sangat bahasa arab. Tak tak. Ini bukan nak main teka-teki bahasa arab atau nak letak lirik lagu kumpulan Brothers. Nak buat extra class bahasa arab pun tak jugak. Ini nak kongsi sebuah non-fiction yang berlaku masa di UIA PJ.

Kak Melah *tipu - aku dah tak ingat nama akak ni* duduk berjiran dengan aku. Bukan jiran sekampung. Tapi jiran satu aras. Kami semua budak baru dan tak tahu siapa roommate. Kak Melah eksaited bila ada orang ketuk nak masuk bilik dia dan yeay dah ada seorang roomate. Kak Melah terus salam siap kenalkan diri dia datang dari Negeri Sembilan. "Ana dari Kelantan". Roommate Kak Melah orang Kelantan. Kak Melah dah habis eksaited sambung kemas locker pasang cadar masak air bla bla bla.

Malamnya roommate Kak Melah bawa kawan sekolah dia. Kawan sekolah dia bawa lagi kawan beramai-ramai singgah di bilik Kak Melah macam ada sambutan parti separa liar. Kak Melah tak ada kawan jadi baring atas katil pura-pura baca majalah padahal telinga dengar roommate Kak Melah sembang apa.

"Ana ingat nak tukar course la. Ana rasa tak boleh bawa course ni. Ana nak satu course dengan anti". Roommate Kak Melah nak tukar course. Kak Melah terus lagi pasang telinga.

"Ana rasa anti cuba la dulu," kawan roommate Kak Melah cuba pujuk.

Kak Melah dah mula pening.

"Ana pun rasa macam tu jugak," kawan kepada kawan roommate Kak Melah cuba bagi sokongan.

"Ana....bla..bla..bla..ana"

"Tak, ana.....ana...ana...ana"

Hoi apehal ramai sangat nama Ana ni? Macam mana nak beza Ana-Ana ni semua? Kak Melah bertambah darab kuasa dua pening.

Kak Melah jumpa aku di cafe terus tak sabar dan cerita. Kahkahkah aku bantai gelak. Ana tu saya la Kak Melah! Bukan nama dia Ana. Kasihan tak pernah tengok cerita P.Ramlee kah? Kahkahkah aku gelak lagi.

1 comment:

De Imperfect Lola. said...

kahkahkah ngan saya pun bantai gelak ni~ adoyaii,sakit perut.hahah XD

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...