Wednesday, June 29, 2011

Pesta Liar di Tempat Kerja

Hui seronok betul aku dapat berpesta liar selama tiga hari. Terkinja-kinja dan terjerit sana sini macam orang hilang akal. Macam-macam gaya, macam-macam perangai. Yang berpakaian casual okay-lah kalau mahu terlompat sana-sini tapi yang pakai baju kurung pun mahu juga. Nasib baik tak ada angin kencang kalau tidak sudah pasti terangkat sana sini dan ada yang ambil kesempatan cuci mata maka bertambahlah dosa hehehe.

Kalau berdasarkan edaran sulit yang diberikan pesta liar bermula jam 3.00 petang. Tapi aku lihat 3.30 pun macam tak ada apa sahaja. Pesta liar tak ada. Yang berkeliaran adalah. Ke hulu ke hilir macam pegawai pencegah maksiat. Takut juga aku kalau-kalau kena ambush nanti masuk surat khabar. Tapi tak apa sekali sekala glamer. 

Macam biasa (betul ke biasa? Aku pun tak tahu. Hentam sahaja. Tak tahu nak guna penanda wacana yang sesuai) sebelum berpesta liar harus ambil gambar sebagai bukti aku di tempat kejadian.

 Lihat aku berbaju kurung. Bukan apa. Aku tidak mahu disaat berliar-liaran aku menjadi lupa diri. Maka berbaju kurung pilihan yang tepat supaya menjadi reminder untuk diri sendiri.


 Ini mahu terbang ke apa. Ganas nih. Gadis-gadis jangan buat ini di rumah. Bahaya tahu. 


 Jejaka hangat. Bukan hangat sebab hottt. Tapi hangat-hangat tahi ayam sahaja. Hehe


 Ini seorang lagi mahu terbang. Yang hebatnya masih boleh senyum siap tayang gigi. Penting tu jatuh penuh bergaya.

 Ini mungkin geng bina badan yang dilantik menjadi bonzer pesta liar. Hati-hati jangan sampai diheret keluar.

 Pesta liar hanya dihidangkan aiskrim. Kena bayar bayar pulak tu. Cis!

 Pengebom berani mati yang Baling baling bom kepada mereka yang berpesta tak ingat Tuhan.
 Innalillahhh innalillahhh you've found your wayyyy 

 Yang berbaju kurung pencegah maksiat. Yang bertopi muka ketat mungkin dah kena tangkap

 Yang histeria dibawa ke sini. Mahu dijampi dan diubati.

 Teman sehidup sahaja

 Mangsa histeria-kah ini?


 Ini bukan DJ Dave

 Boleh buat poster filem 'Berlari ke Langit'.

Kalau tadi jejaka hangat yang ini suam-suam kuku aje. Hehehe.

Cukup-cukuplah merepek meraban. Ini bukan pesta liar. Separa liar juga bukan. Aku suka mengekzejeret perkara-perkara begini. Ini kejohanan balapan dan padang. Walaupun bukan pesta liar aksi-aksi terlompat-lompat dan terkinja-terkinja benar-benar berlaku. 

 Ini semua gambar perbarisan yang naik lenguh kaki aku berdiri. Kejap-kejap aku duduk padahal aku kena usher Encik VVIP. Mula-mula je kejap-kejap pastu aku bantai duduk terus sampai upacara perasmian. Aku dah tak berapa muda tenaga dah kurang. Harus minum kacip fatimah lepas nih!


 Aksi pakwe jambu lompat tinggi. Sumpah muka memang jambu! Asal dari Kelantan. Kalau teringin nak berkenalan jangan segan inbox aku. 


Ini bajet ayu plus hot *padahal senyum macam mintak penampar*. Gambar-gambar terakhir sebelum meninggalkan tempat yang dicintahik. Kalau nak berkenalan dengan aku pun sila inbox dengan segera. Nombor giliran akan diberi dan borang perlu diisi untuk mengelakkan sebarang kesulitan. 

~Sekian~

1 comment:

FARI said...

Salam.
Macamana nak inbox. Nak berkenalan dgn cikgu widad.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...