Wednesday, June 29, 2011

Selamat Hari Guru!!!!!

Tajuk entri benar. Tak, aku tak gila. Aku masih waras. Walaupun hari guru bulan lepas, enam belas Mei *bila mengeja entri menjadi panjang sikit* tapi tempat aku sambut sebulan kemudian which is on 16th eh! sixteenth of June *hui makin panjang ni. Harus mengeja nombor. Takut nanti tak ingat ejaan malu sahaja menjadi guru*


Pagi-pagi datang buat aerobic. Terkinja-kinja, terlompat-terlompat. Seronok kaum Adam di pagi hari dapat mencuci mata. Patutlah air-cond bahasa melayunya pendingin Hawa eh!


Cikgu Amir dah macam kena serangan heart attack


Acara wajib setiap tahun main belon berisi air. Aku insan terpilih maka belon yang dibaling dapat sahaja aku sambut. Padahal aku sambut pakai t-shirt. Hehehe. Harap-harap perut aku tidak terdedah. Malulah nampak pusat! Sambut-menyambut memang terrar tapi apabila perlu membaling macam orang cacat sahaja. Orang cacat balingannya lebih comel. Tak tahu kalau alignment tangan aku lari. Memang tersasar jauhhhhhhhh.

Tahun ini ada acara gusti lengan. Kalau aku bertanding pasti lawan aku dapat walkover. Awal-awal lagi aku dah angkat bendera putih. Tangan aku memang kecil. Tak tahu hendak explain kekecilannya. Bayangkan sahaja di usia dua puluh lapan tahun ini aku pakai kasut size empat. Sepatutnya tiga setengah tetapi tidak ada size tiga setengah maka yang lagi setengah aku pura-pura sahaja. Kalau sport shoes size tiga,tahu?! Ya, tiga!
 -__-

Lelaki-lelaki keringat mengalir membasahi leher.
Perempuan-perempuan masih tersenyum gembira. 
Main lompat getah pun seronok juga. Sakan melompat sudah pasti ada gegaran-gegaran kecil. Tak kira lelaki mahupun perempuan. Gegaran perut tak tahu berapa skala ritcher. Hihihi.
Tak sangka aku boleh melompat setinggi itu. Aku lompat dah okay. Tapi teammate aku  tu
mungkin kakinya panjang sebelah. Asyik tersangkut sahaja.


Habis bersuka-ria dan berpeluh lencun perlu tukar baju. Sebenarnya nak tunjuk yang tukar baju. Bukan gambar semasa menukar baju. Tetapi gambar setelah menukar baju. Baju dah tukar. Bukan tak berbaju.

Idayu dan Rafidah

Ya, tema tahun ini Back to School!

Kependekkanku terserlah! Kepala senget banyak makan leher ayam agaknya.

Kanak-kanak riang!

Siap dengan sling bag. 
Tag nama juga diberi kepada semua guru. Tag diberi berdasarkan ketinggian. Jadi usah buat tertanya-tertanya kerana sudah pasti aku dapat Tingkatan 1. Acara dalam dewan boleh tahan sahaja. Movie yang dipertontonkan seronok. Sound effect macam cerita tamil. Hihihi. Overall okaylah sebab habis awal tak macam tahun lepas sampai jam 3.00 petang. Aku hampir mencarut tahun lepas ditambah dengan suasana panas dalam dewan.

Harap-harap tahun depan lebih seronok dan meriah walaupun aku sudah tiada di sana. Cikgu-cikgu harus lebih sporting. Mungkin boleh buat lakonan. Asyik budak je yang berlakon cikgu-cikgunya bila pulak?

1 comment:

sharul nizam said...

antry tecer widad semua bez2...saya x boring membacanya...idea2 semua fresh2x..hihhi
tetiba tringat zmn sekolah dulu..!!!:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...