Saturday, July 30, 2011

Leaving on a jet plane (Part II)

Yes. Finally aku telah meninggalkan sekolah yang entah aku pun tak tahu nak klasifikasikan bagaimana. Terima kasih En Faezal di JPN yang banyak tolong aku. Untuk En Ahmad juga terima kasih. Encik yang seorang lagi En Zahini, pun aku nak ucap terima kasih. Sekiranya anda mendengar cerita pegawai JPN garang-garang dan sombong belaka makanya itu semua cerita tahyul umpama filem-filem cikai yang diterbitkan oleh pengarah bertitle professor tu.They were so helpful dan boleh bergurau siap bertepuk tampar. Ok tipu sahaja bertepuk tampar. Dah gila ke apa nak tepuk-tepuk kerana tidak mustahil tepukan aku dibalas dengan tampar menampar.

Hari terakhir adalah pada 10 Julai. Aku juga diminta memberikan ucapan sewaktu perhimpunan. Ucapan aku sekadar memberikan perghargaan kepada Encik Pengetua, Penolong Kokurikulum, Kak Ain dan Kak Zai serta pelajar-pelajar yang sungguh dekat di hati macam tv9. Sungguh aku gagah berani dan air mata juga tidak mengalir sewaktu memberi ucapan. Tetapi sewaktu sesi bermaaf-maafan sudah seperti hari raya atau menonton cerita hindustan kerana air mata, air hidung dan hingus semua mengalir. Mata dan pipi menjadi merah seperti clown dan bibir menjadi tebal seperti disengat tebuan. Sungguh tak cantik.


Hadiah yang diterima tak usah ceritalah. Dari kain sembahyang hingga ke teddy bear sehingga aku rasa majlis perkahwinan aku nanti pun belum tentu sebanyak ini. Hehehe. Mungkin lepas ni boleh pindah sekolah selalu kemudian dapat hadiah banyak-banyak lepas pencen boleh buka kedai bundle atau kedai cenderahati. Ok. Keji kalau buat perangai macam ni.

Tak ada laa banyak gini. Tapi boleh tahan laa banyaknya
Untuk guru-guru yang perangai mereka sungguh tidak aku berkenan *bukan aku sahaja, guru-guru lain pun tak berkenan juga* langsung tidak aku jumpa. Memanglah orang kata sedangkan nabi maafkan umatnya tetapi aku bukan nabi. Apa yang mereka buat sungguh menyakitkan hati dan kalau boleh macam nak tampar laju-laju biar bisu setahun. Mungkin dalam hati mereka pun tak ingin aku berjumpa mereka. Baguslah kalau begitu kerana sekurang-kurangnya aku tak bertepuk sebelah tangan.

Yang membuatkan aku bertambah terharu kakak-kakak office pun menangis juga. Wahhh terasa diri begitu disayangi. Pesanan yang paling banyak aku terima 'kalau kahwin jangan lupa jemput'. Aku sudah lost count berapa ramai manusia yang buat pesanan begini. Semenjak zaman UIA sehingga membuat pelbagai kerja dan akhirnya menjadi guru inilah pesanan yang paling kerap aku terima. Nanti kalau aku dah jemput jangan tak datang pula. Kalau tak boleh datang poskan sahaja hadiah. Aku mengharapkan hadiah berbentuk barangan elektrik atau set pinggan yang cantik dan tahan lasak. Hehehe

Kepada pelajar-pelajar yang tolong angkatkan barang masuk dalam kereta terima kasih juga kerana aku tak sangka banyak betul barang aku. Untuk pelajar 3 Ikram yang siap buat cheer untuk aku *tak tahan sebab cheering sambil menangis. hihihi* memang buat aku terharu kalau boleh nak record upload dalam blog tapi apakan daya aku tak berkemampuan nak beli video camera jadi tak boleh nak record. Jika pelajar perempuan membuat aksi cheer tanpa berlakunya sebarang gegaran, pelajar lelaki menulis surat lovey-dovey yang buat aku bertambah sayang pada mereka. Surat tersebut tidaklah disapu bedak atau ditulis dengan pen yang wangi tetapi ayat-ayat terharu buat aku rasa nak peluk mereka semua. As a whole memang 3 Ikram sangat dekatttttt di hati.

Syifa and friends (Bobo, Peykah, Fifie dan Idayu) were the last people that I met. Tidak ada sesi menangis kerana kami semua berjanji untuk keep in touch dan akan berhu-ha di lokasi yang tidak kurang hebatnya selepas Aidilfitri. Terima kasih menghadiahkan t-shirt Body Glove tetapi saiznya kecil sehingga akan menampakkan perkara-perkara yang tidak sepatutnya menjadi tontonan umum. Mungkin boleh ditukar kerana price tag tidak dibuang (ke nak mintak teacher bayar harga hadiah? Hehehe).

Indeed aku sayang semua yang sayang aku. Panjang umur dan murah rezeki kita jumpa lagi. Aku sekarang di kampung halaman dan jarak sekolah adalah 18km. Walaupun jauh tetapi hati ceria dan manis sentiasa kerana tidak ada guru bajet bagus yang boleh buat aku mencarut atau menyumpah sehingga mengurangkan pahala yang aku rasa memang tak banyak mana. Peace yawww!!!!!!!

Peace yawww

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...