Friday, July 15, 2011

Parti Buih Bersama Jejaka-jejaka Hangat

Di saat aku mahu meninggalkan sekolah aku mendapat undangan ke parti buih bersama jejaka-jejaka hangat. Hangat yang bagaimanakah? Harap-harap bukan hangat kerana api neraka. Kalau hangat-hangat tahi ayam pun aku lebih rela dari hangat api neraka. Maka pada hari Jumaat bersamaan 8 Julai aku melapangkan masa untuk turut serta. Pukul 3.00 petang aku dah terpacak tapi tak ada apa pun. Bayang-bayang aku sahaja yang ada. Cuaca yang panas dan hangat buat aku berfikir lebih dari sekali. Adakah aku tersalah dengar. Cuaca hangat aku terdengar jejaka hangat. Tindakan pantas Gman yang tak cukup kasih sayang menghubungi aku sangat tepat kerana aku baru sahaja bercadang nak start engine balik rumah sambung tengok Masterchef Australia.
Making an entrance konon macam artis jemputan

Penat saja aku datang awal. Pukul 3.30 baru mereka datang. Masing-masing buat muka tak bersalah datang lewat. Bila dah kumpul ramai-ramai begini baru aku perasan I was the only girl. One and only. Apa sebenarnya watak aku dalam parti yang mungkin akan bertukar menjadi liar.

Lelaki: Sebenarnya cik dijemput sebagai striper girl
Aku : Owhhhhh! Mana boleh! Tercemarlah imej saya nanti!
Awek-awek sekolah sila buat pilihan. Sekiranya berminat boleh inbox aku.
Harga bisa dirunding
Ramai betul jejaka-jejaka hangat yang boleh menggoncang iman yang senipis kulit bawang ini. Walaupun temanya parti buih ia tetap dimulakan dengan doa tolak bala. Maklumlah kami semua bimbang kelak diserbu oleh BADAR atau Majlis Syura.

Gambar pertama berwajah sedih kerana tak sanggup nak potong kek berbentuk hati

Siap ada acara potong kek. Kek berbentuk hati yang tak sanggup aku nak potong kerana ibarat memisahkan pasangan bercinta tapi dalam terpaksa aku buat juga.

Sempat pose gedik sewaktu memberi ucapan

Acap Fakhri yang jadi emcee guna ayat perhimpunan menjadi mangsa gelak jejaka-jejaka hangat dan gadis hangat eh. Aku juga dijemput untuk memberi ucapan sebelum bermulanya kami semua lupa diri tenggelam dalam dosa. Bukan dosa berat sehingga perlu disebat atau direjam. Jangan fikir yang bukan-bukan. Tak elokkkkk.

Setelah bacaan doa yang aku rasa ada kesalahan tajwid tak cukup harakat dan dengung acara yang ditunggu-tunggu pun bermula. Ya. Acara makan-makan. Mulut dijamu makanan yang lazat-lazat dan mata dihidang dengan aksi striper yang boleh tahan juga.

Air musta'mal yang dihidangkan. Tak sah untuk berwudhuk
Walaupun berparti buih perut masing-masing tetap perut melayu. Makan nasi dan lauk yang lazat.



Gambar beraksi sebagai striper tidak dapat ditayangkan kepada umum kerana bimbang akan menerima kejian dan tohmahan dari pelbagai pihak terutamanya yang dengki dengan aku. Hehehe

Muka puas hati setelah menerima bayaran bagi aksi yang dilakukan


Makan sudah, beraksi pun sudah. Ayuh jejaka-jejaka hangat sekalian, kita bergambar sebagai tanda kita pernah bersama. Hepppp jangan fikir yang bukan-bukan. Jangan menguning atau membirukan kepala hotak anda. 

Aku dan Ghazwan seperti kanak-kanak autistic yang mengharapkan pertolongan.  Hahaha

Kami semua jejaka-jejaka hangat terhangat di pasaran

~Old skul~




Aku suka parti buih bersama jejaka-jejaka hangat kerana semua perangai tak centre dan boleh mengeji sesama sendiri tanpa ada luka atau parut di hati. Tak perlu nak minta maaf kerana kelak pasti akan buat lagi. Parti buih tamat sebelum jam 5.00 petang dan diakhiri dengan solat jemaah di surau As-Shafie eh! 

Nota bulu kaki : Jejaka-jejaka hangat UNITE sekalian, terima kasih buat parti untuk teacher. Looking forward untuk buat parti separa liar luar dari sekolah. I lap u olls!!!!!!!





4 comments:

khairul_bariyyah said...

tinggi nya ghazwan di sisi kakteh.. nak cakap yg sbaliknya x smpai hati la pulak.. hehehe

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

redha saja dengan ciptaan tuhan. yang penting comel betul kakak awak ni. bersyukurlah dan sila nikmati kecomelan kak teh.

khairul_bariyyah said...

xpa laa.. sb khairul pon x berapa puas hati lg nak nikmati kecomelan diri sndiri.. hehehe

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

ya Allah..taksubnya. sila bertaubat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...