Saturday, September 17, 2011

Ambil iktibar dari cerita ini

Aku suka makan di Zack Western Food di Baling. Sekurang-kurangnya seminggu sekali nampaklah wajah aku di sana. Teman setia aku tak lain tak bukan Bini Pak Ngah.

Bila berpindah ke sekolah baru, ada juga sekali dua aku ke sana dengan mereka. Aku sudah kenal dengan salah seorang pekerja di situ. Nurul namanya.

Malam tadi aku makan di sana. Seorang diri. Fikiran berkecamuk fikir tentang exam. Bukan ini pokok pangkal ceritanya.

Aku dikenali sebagai seorang yang ramah. Kerana dah selalu sangat makan di sana, maka malam itu Nurul memberanikan diri menyapa aku.

Nurul : Hai, sorang ja malam ni?

Aku : Hmm. Kalau lapar tak boleh tunggu ada teman. Sorang pun jadi (nampak tak keramahan aku di sini?)

Nurul : Duk mana?

Aku : Dekat-dekat sini. Kat Klinik Kesihatan.

Nurul : Ooooo (tak ingat berapa harkat Nurul punya o). Kerja apa?

Aku: Cikgu.

Nurul : Kat mana?

Aku : Kuala Pegang.

Nurul : Sekolah menengah ke rendah? Ajar apa?

Aku : Sekolah menengah. Ajar bahasa Inggeris.

Diam. Mungkin Nurul dah habis modal nak tanya apa maka sebagai seorang yang ramah aku perlu buat sesuatu.

Aku : Nurul kerja apa?

Nurul : HAH?!

Ayuh, gelakkan aku secara berjemaah!

7 comments:

Afif said...

Haha .LOL

Wawa Amran said...

lol! Gelak dh =P
Nampak sgt kepala serabut..

yui92 said...

haha.. maybe dy kja part time ja kot kat situ kan tcher?

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

Afif : gelaklah banyak-banyak. teacher redha

wawa : selalu tak macam ni walau serabut mana pun kepala ini

solihin : dia memang kerja tetap di situ. dari tahun lepas dia kerja di sana.

khairul_bariyyah said...

adik kakteh:

wahhhhhhh, ramahnya kakak sy!!!! ahahahahah

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

tak sengaja laaa.
tak sengaja.

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

tak sengaja laaa.
tak sengaja.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...