Sunday, October 30, 2011

Kisah kasih zaman sekolah (PART I)

Wah wah wah, tajuk tak mau mau nak bunyi hebat. Ya, aku antara yang terlebih hormon masa zaman sekolah maka aku antara yang berboyfriend masa Ustaz dan Bini Ustaz hantar aku ke sekolah suruh mengaji belajar rajin-rajin. Untuk pengetahuan semua aku masa kecik-kecik muka aku macam tak berapa nak proportionate. Ada bahagian-bahagian yang tak berapa nak centre ditambah dahi jendul letak empat jari pun boleh. Maka apabila ada yang mengorat aku tidak melepaskan peluang berlalu begitu sahaja. Hahahaha. Macam haremmm.



Sewaktu aku di tingkatan 3, macam sekolah-sekolah lain akan ada intake baru tingkatan 1 dan 4. Tapi buat apa nak cerita budak berhingus pakai kasut plaster tingkatan 1. Sudah tentu mereka langsung tidak menjadi perhatian aku melainkan pelajar-pelajar lelaki yang cari awek freshie. Ada jugak yang cari nak buat adik angkat bagai dan bagi aku yang sudah ada adik 3 orang di rumah memang sekupang pun aku tak hairan.



Dalam ramai-ramai intake tingkatan 4 ada seorang jejaka yang super duper awesome dan menjadi perhatian gadis-gadis hangat, suam-suam kuku, lembab atau sejuk gedi! Baru seminggu sahaja di sekolah, satu sekolah sudah tahu nama tuan punya badan. Aku pula yang duduk di kelas bersebelahan dengan library dan menjadi laluan utama ke tandas mengambil port baik punyaaa duduk tepi tingkap supaya dapat stalk jejaka idaman pilihan hati. Hahahaha.



Antara kawan-kawan aku, ada juga tiga empat orang yang minat dengan A. Aku rasa tak eloklah aku reveal nama sebenar tuan punya badan. Maka kita guna sahaja huruf A. A ini orangnya berkulit cerah. Rambut seladang aset paling mahal ditambah kebolehan melukis dan boleh menyanyi maka terasa dia datang dari pakej yang lengkap. Orangnya tak tinggi mana tapi tak adalah rendah. Cikgu-cikgu pun ramai yang sayang ditambah A nih budaknya pandai. Baru berapa bulan masuk dah dapat title prefect. 



Macam yang aku cakap tadi dalam kawan-kawan aku sahaja dah ada tiga empat orang yang jadi secret admirer. Aku rasa setiap kelas ada wakil paling cikai 2 orang. Ini bermakna banyak gila rivals. Sudahlah wajah memang tak hangat. Rendah pula maka sudah pasti kewujudan aku pun belum tentu dia tahu.



Ada seorang kawan aku muka iras-iras Britney Spears plus Siti Nurhaliza sikit-sikit, pun minat dengan A. Boleh bayang tak kawan aku punya comel. Aku yang berdahi jendul boleh letak empat jari harus cepat sedar diri. Nak kata rasa down sangat tu tak lah tapi ada la sikit rasa kuciwaaaa. Tak apalah, esok-esok nanti aku tingkatan 4 ada pulak intake baru. Kot ada yang lagi handsome kacak membunuh *ayat pasrah pujuk diri*





to be continued...















Bila aku baca balik entri ni dari mula rasa macam gedik yang amattt. Kahkahkahkah












8 comments:

Wawa Amran said...

Hahahaha! Tak gedik lar.. Biase lar zaman hingusan~

yui92 said...

tcher sila sambung segera... hehe

Gigi Monster said...

wah, teringin nk tgk A tu mcmna. haha

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

Wawa: Saya terima dengan hati terbuka kalau dikata gedik. ekekeke

yui92: sabar. sabar. jangan anti-climax. hihihi

gigi monster: jeng jeng jengggggggggg

Ekmi Rabat said...

wah. bakal menarek cerita nie. admire2 zaman sekolah mmg ramai tp takdak seorg pun berkenan kat cheq.huwa

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

Mana tau tak dak yang berkenan. Benda dalam hati, segan kot nak bagi tau. Hikhikhik

Muhammad Faris 'Azim said...

ha. baru baca.


hmmmm......
tak tau nak komen apa. tapi cerita menarik. cuma nak tahu ending dapat ke tak laki tuh.

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

Ambil bunga tarik satu-satu kelopak. Dapat, tak dapat, dapat, tak dapatttt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...