Sunday, November 6, 2011

Kita serupa

Zaman belajar di universiti dahulu, aku ada seorang rakan yang tua setahun yang bolehlah aku namakan dia sebagai Zue. Walaupun dia tua setahun, kami sangat friendly dan belajar di kelas yang sama maka aku rasa geli nak panggil kak atau akak.

Aku rasa semua sudah sedia maklum aku berumur 28 tahun. Mengikut zodiak cina aku lahir tahun khinzir atau bahasa mudahnya babi.

"Widad, kau lahir tahun 83 kan?"

"A'ah," sambil angguk-angguk.

"Hahahaha maknanya kau lahir tahun babi la kan?" Suka dia gelakkan aku. Lucu sangat agaknya lahir tahun babi.

"Hang lahir tahun apa?" Belum habis dia gelak aku tanya.

"Aku lahir tahun anjing," masih lagi gelak-gelak kes aku lahir tahun babi.

"Dah hang lahir tahun anjing tak payah nak gelakkan aku sangat. Hang pun sama ja haramnya"





Kahkahkahkahkahkahkahkahkah

9 comments:

yui92 said...

kahkahkah... kakakku menghadapi dilema yang serupa..

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

Bolehlah ajak TQ nyanyi di persimpangan dilema lepas nih

suffiakmal said...

KAHKAHAKAH sumpah lawak.

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

kahkahkahkah mai kita sambung gelak lagi

yui92 said...

satu kelas tahun binatang tu.. bukan... satu batch.. hehe

xpa.. generasi pioneer tuh =p

Muhammad Faris 'Azim said...

hahaha..... tak abis gelak lagi.

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

jangan sampai patah rahangggg

Wawa Amran said...

Hahahaha! Lawak.. Sedap gelak kan org.. Bgs gak tecer kata gitu kat die..

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

Lawak begini mengeratkan silaturrahim. hahahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...