Saturday, January 26, 2013

Aku dan Sibuk




Aku dan Sibuk sungguh akrab. Hubungan kami ibarat carik-carik bulu ayam lama-lama bercantum jua. Sibuk tak pernah cari pasal dengan aku. Tapi aku memang bencikan Sibuk. Sibuk sangat Sibuk ni nak menempel dengan aku. Menyampah tahu.


Tapi itulah. Dah namapun seperti bulu ayam yang dicarik-carik. Eh, bulu ayam kalau dah carik boleh bercantumkah? Hukum sambung rambut haram. Sambung bulu ayam haram tak? Haram ah ayam ni. Tapi tak apa. Itu tak termasuk dalam rukun sembelihan yang sah. Aku rasa la. Kalau salah, jangan maki. Tegur aku secara mulia.



Aku sangat benci dengan Sibuk. Bila Sibuk di sisi, nak tidur pun susah. Dah macam orang bercinta kerana Sibuk mendominasi masa-masa yang aku ada. Ya, kalau aku bercinta, aku banyak fikirkan boyfriend. Agaknya sebab tu sekarang tak ada boyfriend. Siapa nak boleh hantar sebut harga. Aku pandai masak yang aku suka makan dan aku ada OCD. Rupa boleh tahan cun. Tak tinggi sangat. Ok tipu. Tak pernah orang kata aku tak tinggi sangat. Memang adjektif 'yang pendek-pendek tu' untuk aku.



Aku doakan Sibuk tinggalkan aku supaya aku boleh buat perkara lain yang dah lama aku tak buat. Seperti melakukan kajian rawak untuk merapu-rapu di blog. Juga berjimba menonton wayang secara marathon bersama rakan sebujang atau Dato K. Sungguh kerana Sibuk aku tak sempat nak buat semua ini. Bilakah bulu ayam itu akan tercarik-carik lagi?




3 comments:

Afifah Nur. said...

Amboi. Sibuk sangat ye cikgu?

myfreeminded said...

Selagi nyawa dikandung badan selagi itulah sibuk akan menempel. :)

Hikaru Yui said...

sila kosongkan jadual utk belanja saya makan.. hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...